januari 23, 2024

Ervaren.

Het vergrote van mijn flow,maakt alles kleiner in mijn schoot,maakt de weg die ik bewandel zo ontzettend groot,waar het verschil in schrijven of praten  een dubelheid ligt, waar het signaal mij heel veel zegt over het detail, dat in mijn schrijvend spreken overeen kan komen, in wat ik kan ervaren, dat de betekenis die het krijgt, mij altijd heeft verbonden, in wat het krijgt als een omgedraaide spiegel,die eens voor mij stond,en ik kon kijken wat ik zag in het ogenblik van ervaren,dat terwijl de spiegel voor mij stond vele andere in verbazing zuchten en als lam geslagen mij niet meer verstonden ,maar dat ik mijzelf kon ervaren.Dat is waar het om gaat,dat al het ervaren in wat ik kan, wil  kunnen beschrijven,wil  kunnen voelen in wie ik ben.Omdat mijn ervaringen meer kunnen zeggen in het moment van mijn ontvouwen en vanzelf een handeling ook blijft en alleen het genoegen wat ik voel, daardoor blijf schrijven.Ik hoef niets meer te ontdekken van mijzelf ,ik sta in mijn ervaren, in wat ik aan mijzelf kan laten zien en hoef zelfs niets meer te bewaren om nog eens achterom te kijken,dat heeft geen enkele zin,omdat het mij zou verstoren naar weer een nieuw begin.
Mijn start om te schrijven draagt de wereld die ik zie op handen,en kneed mijn eigen tekst als brood zoals een bakker dat kan doen en sla de trom vanuit mijn eigen ritme,soms om het verschil te kunnen voelen in wat ik hoor.En alles wat ik heb beschreven is ontstaan vanuit het moment.Waar een niewe start altijd weer aanwezig is in het begrijpen,dat alles wat ik mij had voorgesteld ook werkelijk is uitgekomen.Het lijkt alsof ik niets meer heb te wensen,maar dat is bedrog,dat is een willen duiden dat ik mijn taal gebruik om te ondervinden wat het voor mij nog meer kan betekenen, dan in wat woorden die zijn gezegd.Mijn start van vandaag heeft niets te maken in hoe het begon en kan alleen maar schrijven vanuit mijn staat van zijn.Waar een gewoonte is omgebogen naarmate ik mijzelf kan horen in wat ik schrijf. Het is een wals die mij doet bewegen,die mij in het ritme houd van een balans van weten.Van een zacht gebaar die ik kan voelen,die ik kan zien in mijn beschrijven, dat wanneer ik luister naar mijzelf heel veel valt te winnen.De nieuwe start die ik in feite iedere dag ook maak,mij kan zetten in mijn stilte, mij laat weten dat het goed is zoals het is en ik in mijn stilte dan ook blijf zitten........zeker voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Lieve Schat.

Het is geen keuze die ik maak,maar een natuurlijk ontvouwen die erover waakt, dat als de tijd is gekomen om te overwegen zoals ik schrijf  ,...